Ray-Ban este o marcă emblematică de ochelari care datează din prima jumătate a secolului XX. Așadar, haideți să aruncăm o privire asupra istoriei acestor produse, concentrându-ne asupra modelelor populare, dar și asupra modului în care puteți evita să cumpărați produse false.
O scurtă privire asupra istoriei mărcii Ray-Ban
Ray-Ban este o marcă de ochelari de soare și ochelari cu dioptrii din Statele Unite ale Americii. Este susținută de compania Bausch & Lomb, care a fondat-o în 1937. Marea sa popularitate a început în anii 1950 și 1960, datorită filmelor „rebelului” James Dean, a „minunatei” Audrey Hepburn, care a purtat modelul Wayfarer în filmul Mic dejun la Tiffany (1961), sau a lui Peter Fonda, care a purtat modelele Olympian I și II în filmul Singuraticii (1969), care este și astăzi un hit cult în cinematografie.
Ochelarii Ray-Ban au devenit cei mai populari în anii 1980, în principal datorită filmului Top Gun (1986), în care așa-numiții „ochelari pilot”, adică modelele numite Aviator, au devenit cele mai cunoscute. Cu toate acestea, în timp, popularitatea lor a început să scadă din nou. Deși următorul film, The Matrix (1999), a schimbat această situație la începutul mileniului, Bausch & Lomb a vândut marca companiei italiene Luxottica în anul premierei filmului, care o deține și astăzi și care, cel mai probabil, nu regretă achiziționarea ei.
Despre ochelarii Ray-Ban
Ochelarii Ray-Ban și-au câștigat statutul iconic din mai multe motive, nu doar din cauza asocierii lor cu filme emblematice din istoria cinematografiei. De ce sunt produsele mărcii atât de populare?
-
Design care rămâne interesant în timp – Modelele celebre, precum Wayfarer, au un design vizual interesant și sunt atemporale. La urma urmei, acest model special este popular de peste 70 de ani, fiind purtat de mai multe generații! Cu toate acestea, există și modele populare și mai vechi (vezi mai jos).
-
Varietate de culori și forme – În timp ce modelele Wayfarer au rame în principal negre, alte variante Ray-Ban sunt disponibile într-o gamă largă de culori. Produsele individuale pot varia și în culoarea lentilelor, făcându-le potrivite pentru o gamă largă de activități. Formele sunt de asemenea variate, iar aceste ochelari se potrivesc cu toate tipurile de fețe, de la oval la rotund și de la pătrat la triunghiular.
-
Tipuri de rame diferite – Ramele fixe ale ochelarilor Ray-Ban pot fi complete, dar există și modele cu jumătate de ramă sau complet fără ramă. Prin urmare, depinde de preferințele fiecăruia pentru ochelarii de vedere sau ochelarii de soare.
-
Ochelari complet personalizabili – Site-ul web al producătorului permite personalizarea completă a ochelarilor în funcție de nevoile utilizatorului. Printre altele, puteți alege rame, lentile sau gravuri specifice.
-
Modele pentru toată lumea – Există modele unisex, dar și ochelari pentru bărbați și femei. În plus, marca Ray-Ban oferă o gamă largă de ochelari pentru tineri.
-
Materiale de înaltă calitate – Ochelarii Ray-Ban sunt fabricați din metal de înaltă calitate, plastic rezistent sau carbon. Prin urmare, deși nu sunt cele mai ieftine produse din acest segment de piață, pot rezista mult timp fără a se deteriora.
Modele populare de ochelari Ray-Ban
Ochelarii Ray-Ban există în mai multe modele, dintre care unele sunt foarte populare practic în toată lumea. Această afirmație este valabilă mai ales pentru ochelarii de soare. Ce game de modele sunt în prezent printre cele mai populare?
-
Ray-Ban Aviator – Primul model al acestui brand, care a fost inițial conceput pentru piloții americani. Până în ziua de astăzi, diferitele variante sunt încă numite „piloți”. Aceștia au devenit ochelari emblematici, care au fost la modă timp de peste 80 de ani, iar popularitatea lor rămâne neschimbată și astăzi.
-
Ray-Ban Wayfarer – Primii ochelari Wayfarer au fost lansați în 1952 și au fost creați de Raymond Stegeman. Aceștia au o formă tipică, rame din plastic de înaltă calitate și durabile, fiind populari și pentru stilul lor retro care atrage privirea de la prima vedere.
-
Ray-Ban Erika – Alți ochelari retro care au fost populari pentru o lungă perioadă de timp, în același timp fiind create și modele noi. În ciuda numelui, aceștia există în variante pentru bărbați, pentru femei, precum și în versiuni unisex, dar există și modele potrivite pentru copii de ambele sexe.
Mențiune: În 2021, a văzut lumina zilei o pereche de ochelari inteligenți numiți Ray-Ban Stories, dezvoltată împreună cu Facebook Reality Labs. Aceștia sunt dotați, de exemplu, cu căști Bluetooth și o cameră încorporată, dar acest lucru a ridicat probleme legate de confidențialitate și potențiale abuzuri.
Ochelarii de soare emblematici Ray-Ban Aviator
Ochelari Ray-Ban Wayfarer
Ochelarii Ray-Ban Erika sunt potriviți și pentru copii
Feriți-vă de falsificări!
Ray-Ban, ca și alte mărci emblematice, are de mult timp probleme cu produse contrafăcute, care sunt adesea vândute pe site-uri frauduloase. Însă ele pot fi, de obicei, depistate prin prețuri seducătoare, nerealist de mici. Așadar, fiți prudenți atunci când cumpărați ochelari Ray-Ban și asigurați-vă că nu îi cumpărați pentru o sumă suspectă de pe site-uri web cu aspect dubios. În schimb, ar trebui să cumpărați numai de la comercianți verificați.
Din cauza situației cu escrocii, compania Luxottica a introdus în 2016 o politică MAP, care este o politică de „preț minim promovat”. Deși nu se spune nicăieri cât trebuie să coste minim fiecare model, sunt interzise reclamele pentru ochelarii Ray-Ban cu reduceri extreme. Atunci când cumpărați aceste produse, nu uitați că și cele mai ieftine modele costă peste 1.000 de Coroane cehe, dar aceste prețuri sunt de obicei mult mai mari. Pe de altă parte, cumpărarea la prețuri neobișnuit de mici vă expune riscului de a cumpăra produse contrafăcute.